Sportglädje

Har i dag tittat på skidtävlingar från Italien , tror jag det var ,Tour de skie ,hette det möjligen.
           Roligt att titta på eftersom vi har åkare som väl tycks kunna hävda sig i konkurrensen .Vad som är mindre roligt i sammanhanget är de ständigt malande kommentatorerna . Om dom kommenterar det så att säga löpande resultatet så att man kan följa med vad som händer är ju okej .Men när dom använder en stor del av tiden för alltmer egendomliga analyser av hur åkarnas muskler och blodomlopp fungerar i olika uppför - och nerförsbackar
då tycker jag att det går för långt...... Jag vill endast veta vem som vinner och hur det går för våra Svenskar.
                              Jag struntar helt i den medicinska delen . Det finns det uppenbarligen mer kompetenta personer som sköter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0