I OTAKT MED TIDEN

         Jag vet egentligen inte om det är jag eller blomförsäljarna som är i otakt med tiden.
   
                            Så här ligger det till.I den veckan som nu har gått tänkte jag att eftersom det nu lider mot 1:maj borde man väl ta och plantera lite penseer på balkongen för att lysa upp tillvaron.
            
                                När jag så skulle skrida till verket och inhandla dessa blommor visade det sig vara alldeles för sent för den sortens blommor......
                                                    Det skulle jag ha gjort vid påsktiden när snödrivorna fortfarande låg tjocka.

                          Nu är det istället den sortens blommor som är gångbara vid midsommartid som gäller.

           Varför måste det vara så himla bråttom med allting numera?

      Snart börjar man väl julskylta strax efter midsommar för att vi konsumenter inte skall missa julhandeln!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0