glada lördag

Lördagskväll , och man tror då att det ska vara något småtrevligt att titta på i TV .
        
                            Man tas emellertid snabbt ur den villfarelsen.På ettan någon trist långkörare om jakten på Julia. Och tvåan orkar jag inte ens nämna.I fyran någon sömngivande slå-i dörrarna-buskis som endast kan uppmuntra utomhus i live-version.
                          Det är lika bra att man ägnar tiden åt att trycka på den här apparaten.Alltid kan det reta nån.

                     Det har på senaste tiden stått mycket om mutor i byggsvängen kontra tjänstemän i Göteborg och många undrar om det är en enskild händelse som inte förekommer i andra kommuner.
                    Eftersom jag för några år sen var politisk aktiv och på nära håll fick se hur det går till vill jag helt enkelt svara JA på den frågan.
              Korruption , är efter svenska mått mätt ett mycket starkt ord, som anses höra hemma i andra länder fjärran från oss i fridsamma Sverige. Vi har ingen maffiarörelse liknande den i tex Italien , men det finns väldigt starka band på olika områden även, och kanske framförallt i mindre kommuner där alla inflytelserika personer känner varandra , träffas på middagar för mer bemedlade, och då kommer överens om att stöttar du mej så stöttar jag dig .Resten får du tänka dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0