Den viktiga manglingen

I dag råkade jag åhöra en diskussion om svårigheten att inte orka mangla.
           Tanken slår mej genast hur många hushåll i landet som överhuvudtaget inte ens vet hur en mangel ser ut och ännu mindre hur den används.
                        Jag vet åtminstone två.Mina barns.Fast där kan man nog inte skylla på en bristande ork utan istället är det nog en ren ovilja som hindrar.Och om sanningen ska fram så manglas det inte några lakan i mitt hem heller vilket jag genast gjorde klart för mina kaffedrickande vänner, varefter en viss förvirring utbröt och man diskuterade manglingen för och emot.
              Men jag tror att jag lyckades omvända åtminstone en person som uttryckte stor glädje inför utsikten att med rent samvete kunna slippa detta arbete.Det var naturligtvis en man, vars hustru inte själv orkade med sagda handling.
 används.

Kommentarer
Postat av: dottern

mangling,vad är det? En förklaring vore på sin plats! Har du inte hittat den långa tangenten än? Som är en M e l l a n s l a g s t a n g e n t, att användas efter punkt, komma osv!!!

skärpning!

2010-04-02 @ 19:32:00
Postat av: Fru Hackspett

Själv manglar jag inte, det är kanppt att jag stryker. I alla fall är det inte ofta.

Kanske man kan få Beppe till att mangla. Skulle föredra det om någon annan gjorde det :)



Jaså, Maria har blivit din korrekturläsare hi hi



Ps. Din blogg har hamnat under Mina favoriter

2010-04-05 @ 13:07:59
Postat av: argamormor

Det var ett jäkla tjat om mina tangenter.Det vore nyttigare om vissa hade lärt sig att mangla.!



Tackar fru Hackspett för uppmärksamheten.

2010-04-05 @ 21:03:39
URL: http://argamormor.blogg.se/
Postat av: Christine i Skog

Jag tycker det är urskönt att lägga sig på/mellan nymanglade lakan. Sen så får de bättre plats i skåpen. Gammaldags? Nejdå!

2011-01-07 @ 19:20:18
URL: http://blogg.vk.se/christineiskog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0