Mediakonsekvenser

Såg just lite av tv-programmet Äntligen hemma. En av de medverkande står med en grep ösande nån sorts halmgödsel i en kärra som han sen brer ut i snödrivorna, täcker med jord och sen sår frön i detta.


                          Allt pågår i fullt vinterlandskap och han är fullt vinterklädd. HUR BRÅTTOM KAN DET VA!
                  
                      I nästa program får vi väl antagligen se den där barfota-Ernst stå ute och knåda någon deg.

       På tal om den förestående sommaren med lättare klädsel kan man näppeligen undvika att förstå att det nu är hög tid för vårbantningen.Även om man inte är någon stor veckotidningskonsument så kan man ju inte missa hur löpsedlarna lyser emot en med olika , snabba smalmetoder.
                             För min del tycker jag att föresatserna om en minskad konsumtion fungerar bäst på måndagar, och speciellt under första halvan av dan.Idag hade jag turen att råka läsa en artikel om hur viktigt det är att äldre människor styrketränar.Man har konstaterat att muskelstyrkan sjunker snabbt efter 50-års åldern.
              För att då hålla sig i form krävs regelbunden träning . Och nu kommer det bästa:FÖR ÄLDRE ( som jag ) ÄR DET EN FÖRDEL ATT VARA LITE RUNDARE!        Jo, det står faktiskt så.

                        Alltså, kan jag med rent samvete ta mig en sväng till köket och göra en kvällsmacka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv var det du som kommenterade i min blogg? adressen var inte hel så jag chansade på din adress?! :) Jo men klart om man är flygrädd men samtidigt är det ju en hel industri som drabbas, alla hotell, resorts, arbeten, varor som ska transporteras osv....trevlig fredagkväll!

2010-04-16 @ 19:40:22
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Inga-Britt Gustavsson

Ja, det var jag, men jag skriver lite klantigt ibland. Jag menade inget illa.Hoppas att du snart får jobba igen, men jag känner en viss oro för att lönsamheten hotar att få gå före säkerheten.



Ha det bra!

2010-04-18 @ 19:35:35
URL: http://argamormor
Postat av: Argamormor

Ja, det var jag, men jag skriver lite klantigt ibland. Jag menade inget illa.Hoppas att du snart får jobba igen, men jag känner en viss oro för att lönsamheten hotar att få gå före säkerheten.



Ha det bra!

2010-04-18 @ 19:43:51
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0