Jämlikhetsdebatten just nu

Nu är jag riktigt förbannad!

                             I går köpte jag Aftonbladet.På första sidan hade man bokstäver som var 1,2 cm tjocka.
Jag mätte dom.Om så tredje världskriget hade brutit ut tror jag inte att dom kunde varit tjockare.

                             Detta på grund av denna stackars Madeleine och hennes kärleksaffärer.Vem bryr sig!

           Som om det inte var nog så har man lyckats få till nån slags jämlikhetsdebatt av detta stora problem
med vem som skall leda kronprinsessan till altaret vid vigseln.  VEM BRYR SIG.

                                 Jag skulle kunna räkna upp otaliga företeelser på ojämlikhet som hänger kvar i samhället
som ingen bryr sig om , och än mindre skapar några rubriker i kvällstidningarna.

                        Vilka har dom lägsta pensionerna i sverige?Så låga att man inte kan leva på dom .En kvarleva
sen den tiden när mammorna ofta var hemma med barnen.Nu straffas dom för det.
  
                           Fortfarande har man inom många yrkesgrupper lägre lön för samma arbete om man är kvinna.
 Man ges inte heller samma möjligheter att klättra upp i karriären om man är kvinna.
 
                                             Jämlikhet i detta kungliga sammanhang kunde man endast få om hela bunten
abdikerade och vi kunde genom demokratiska val få utse vem vi vill ha som statsöverhuvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0